Search

Miten toimia vikatilanteessa

Jos nettiyhteytesi ei toimi, tee seuraavat toimenpiteet:

  • Katso kuitupäätteestä mitä valoja laitteessa palaa.
    • Kun Power ja WAN valo palavat kiinteästi, yhteys on muodostettu.
    • Kun LAN valo vilkkuu siinä portissa, missä kaapeli on kytkettynä, tämä yhteys toimii.
  • Mikäli valot eivät pala oikein, sulje virta kuitupäätteestä ja reitittimestä.  
  • Käynnistä kuitupääte ja odota, että WAN valo palaa.
  • Käynnistä sen jälkeen reititin uudelleen.
  • Jos uudelleen käynnistyksen jälkeen yhteys ei toimi, kytke tietokone verkkokaapelilla suoraan kuitupäätteeseen. Jos yhteys tämän jälkeen toimii, vika on reitittimessä. Jos yhteyttä ei synny, ota yhteyttä Keskikaistaan.
  • Voit myös testata reitittimen toimivuuden kytkemällä tietokone kaapelilla reitittimeen. Jos yhteys toimii langallisesti, vika on reitittimen asetuksissa tai langattomassa ominaisuudessa. Ota yhteyttä Keskikaistaan.
  • Vikatilanteissa soita puh. 045 7838 1030

Vikatiedotteet

11.-12.6.2024

Tiistai – keskiviikko välisenä yönä tehdään verkon päivitystöitä. Tämä saattaa aiheuttaa katkoksia yhteyksissä.

17.4.2024

Tankkari opiskelija-asunnoissa yhteysongelma. Vikaa korjataan.  – Korjattu

9.-10.4.2024

Tiistai – keskiviikko välisenä yönä tehdään verkon päivitystöitä. Saattaa aiheuttaa katkoksia yhteyksissä.

27.3.2024

kmail.fi ja keskikaista.net sähköpostien lähetyksessä saattaa ilmetä häiriöitä. Vika on paikallistettu ja korjaustoimet aloitettu. – Korjattu

3.1.2024

Klo 7 alkaen tehdään verkon päivitystöitä. Tästä voi aiheutua katkoksia yhteyksissä.

22.12.2023

Verkon päivitystöistä johtuen voi ilmetä katkoksia yhteyksissä. Tilanne korjataan mahdollisimman pian. – Korjattu

3.4.2023

Kaapelikatko verkossa. Tilannetta korjataan.  – Korjattu