Laitteiden uudelleenkäynnistys on aina hyvä tapa aloittaa, kun yhteydessä on ongelmia. Seuraava toimintajärjestys on toimiva:
Sammuta päätelaitteet ja reititin. Odota vähintään 30 sekuntia, jotta mahdollinen jännite häviää.
Käynnistä reititin. Se vaatii käynnistyäkseen aikaa, joten kannattaa odottaa 3-5 min.
Käynnistä päätelaite vasta reitittimen jälkeen.
Jos langaton yhteytesi toimii edelleen huonosti, kannattaa tarkistaa tietokoneen verkkokortin asetukset, tietokoneen käyttöjärjestelmän päivitykset, tietoturvaohjelman toiminta sekä reitittimen ohjelmistopäivitys valmistajan sivuilta sekä varmistaa, että virranhallinta-asetuksissa on ”Nopea käynnistys” päällä . Kannattaa myös tarkistaa puhelimen tai tabletin käyttöjärjestelmäpäivitykset. Sammuta puhelimen ja tabletin avoimet sovellukset.
Jos mahdollista, kannattaa kokeilla yhteyden toimintaa ilman reititintä suoraan kuitupäätelaitteesta Ethernet-kaapelilla. Voi olla, että joku reitittimen komponentti tai ohjelmistovirhe reitittimessä aiheuttaa häiriön.
Jos yhteys ei toimi, ota meihin yhteyttä ja kerro, mitä olet jo testannut ja miten. Puh. 045 125 7789