Mitä tehdä, jos nettiyhteys ei toimi?

Laitteiden uudelleenkäynnistys on aina hyvä tapa aloittaa, kun yhteydessä on ongelmia. Seuraava toimintajärjestys on toimiva:

  • Sammuta päätelaitteet ja reititin. Odota vähintään 30 sekuntia, jotta mahdollinen jännite häviää.
  • Käynnistä reititin. Se vaatii käynnistyäkseen aikaa, joten kannattaa odottaa 3-5 min.
  • Käynnistä päätelaite vasta reitittimen jälkeen.
  • Jos langaton yhteytesi toimii edelleen huonosti, kannattaa tarkistaa tietokoneen verkkokortin asetukset, tietokoneen käyttöjärjestelmän päivitykset, tietoturvaohjelman toiminta sekä reitittimen ohjelmistopäivitys valmistajan sivuilta sekä varmistaa, että virranhallinta-asetuksissa on ”Nopea käynnistys” päällä . Kannattaa myös tarkistaa puhelimen tai tabletin käyttöjärjestelmäpäivitykset. Sammuta puhelimen ja tabletin avoimet sovellukset.
  • Jos mahdollista, kannattaa kokeilla yhteyden toimintaa ilman reititintä suoraan kuitupäätelaitteesta Ethernet-kaapelilla. Voi olla, että joku reitittimen komponentti tai ohjelmistovirhe reitittimessä aiheuttaa häiriön.
  • Jos yhteys ei toimi, ota meihin yhteyttä ja kerro, mitä olet jo testannut ja miten. Puh. 045 125 7789