Search

Miten toimia vikatilanteessa

Jos nettiyhteytesi ei toimi, tee seuraavat toimenpiteet:

  • Katso kuitupäätteestä mitä valoja siinä palaa.
    • Kun Power ja WAN valo palavat kiinteästi, kaikki on kunnossa.
    • Kun LAN valo vilkkuu siinä portissa, missä kaapeli on kytkettynä, kaikki on kunnossa.
  • Sulje virta kuitupäätteestä ja käynnistä se uudelleen.  
  • Sulje virta reitittimestä ja käynnistä se uudelleen vasta, kun kuitupäätteessä palaa WAN valo.
  • Jos mahdollista, kytke tietokone verkkokaapelilla suoraan kuitupäätteeseen. Jos yhteys toimii, vika on reitittimessä. Jos yhteyttä ei synny, soita Keskikaistalle.
  • Kytke tietokone kaapelilla reitittimeen. Jos yhteys toimii langallisesti, vika on reitittimen asetuksissa tai langaton ominaisuus on hajonnut. Ole yhteydessä Keskikaistalle.
  • Vikatilanteissa soita puh. 045 7838 1030